Zelfonderzoekend leren

Kleuterschool

In de klas woont er een knuffelkip. Deze kip legt af en toe een mooi ei.Niet zomaar een ei maar een gevuld ei….

In het ei zit er een onderzoeksvraag die de kinderen samen met de juf gaan onderzoeken.

Beide klassen hebben een aangrenzend mooie groene omgeving. Hier hebben ze de mogelijkheid om buiten volop te experimenteren.

Lagere school

Wat je zelf ontdekt onthoud je beter!

Daar zijn we als school vast van overtuigd. We willen dat kinderen de wereld actief onderzoeken en zelf mee hun leerproces in handen nemen, uiteraard met een sterke leerkracht aan hun zijde.

Onderzoekjes en experimenteren tijdens onze themaloze weken.

Onze verrijdbare tafels vormen bij aangenaam weer onze buitenklas.

Themaloze weken

Alles begint met een prikkeling. Daarna volgt het onderzoek. Dit kan in de klas zijn maar ook tijdens een uitstap.

Onze gedachten moeten worden gedeeld. Groepswerk is hier ideaal voor. Je begrijpt pas iets als je het zelf kan uitleggen.

Onderzoeksvragen van de kinderen worden extra aangemoedigd. Even geen tijd in de klas dan worden onze vragen tijdelijk in de koelkast gehangen. Tijdens onze themaloze weken worden de onderzoeksvragen van de kinderen onderzocht.