Troeven

Buitenklas/zelfonderzoekend leren

Kleuterschool:

In de klas woont er een knuffelkip. Deze kip legt af en toe een mooi ei. Niet zomaar een ei maar een gevuld ei… in het ei zit er een onderzoeksvraag die de kinderen samen met de juf gaan onderzoeken.

Beide klassen hebben een aangrenzend mooie groene omgeving. Hier hebben ze de mogelijkheid om buiten volop te experimenteren.

Lagere school:

Wat je zelf ontdekt, onthoud je beter! Daar zijn we als school vast van overtuigd. We willen dat kinderen de wereld actief onderzoeken en zelf mee hun leerproces in handen nemen, uiteraard met een sterke leerkracht aan hun zijde.

Onderzoekjes en experimenteren zijn hier dagelijkse kost.

Onze verrijdbare tafels vormen bij aangenaam weer onze buitenklas.

Talen

Vroeg talen leren is een culturele en intellectuele verrijking voor onze kinderen. Zo bieden we Frans aan vanaf de kleuterklas. Al spelenderwijs worden de kleuters in contact gebracht met de Franse taal. Liedjes zingen, prenten bekijken, verhalen beluisteren,…het gebeurt allemaal in een ongedwongen sfeer.

Proeftuinen

Dankzij de samenwerking met Campus de Vesten kunnen de leerlingen regelmatig kennismaken met de Engelse taal. We organiseren op school ‘proeftuinen’, een soort van atelier waar de kinderen, onder begeleiding van een vakleerkracht, actief aan de slag gaan. Ons doel is de leerlingen te laten proeven van de Engelse taal en hen de kans te geven  hun talent hiervoor te ontdekken.